Miért számít, hogy kinek ad hitelt?

Amikor vállalkozását fejleszti, könnyű az értékesítésre összpontosítani, mint a jövedelmezőség és a fejlődés kulcsára. Ha azonban vevői nem fizetnek az Ön által nyújtott termékekért vagy szolgáltatásokért, akkor gyorsan bajba kerülhet.

A hitelnyújtás vagy a halasztott fizetési határidő kiszámított kockázatot jelent, amelyet a szervezet vállal az üzletszerzés során, de fontos, hogy biztos legyen abban, hogy fizetőképes ügyfeleknek ad hitelt. Minél nagyobb a hatása lehet egy esetleges nemfizetésnek a saját vállalkozására, annál inkább érdemes ellenőrizni az ügyfél hitelképességét.

Ha olyan vevőknek és vállalkozásoknak ad el, akik nem engedhetik meg maguknak a határidőre történő fizetést, akkor valószínűleg olyan problémákkal kell szembenéznie, amely likviditási problémákhoz vezethet. A késedelmes fizetés vagy a nemfizetés korlátozza a növekedést és az új termékekbe és szolgáltatásokba való beruházást; megakadályozhatja, hogy újabb alkalmazottakat vegyen fel, és akár a vállalkozás túlélését is veszélyeztetheti.

A halasztott fizetés biztosítása a rossz kilátásokkal rendelkező ügyfeleknek olyan időveszteséget jelent, amelyet később a számlák követésére, emlékeztetők kibocsátására, az ügyfelekkel folytatott tárgyalásokra és a követeléskezelési szolgáltatások igénybevételére fordítanak a számlák ellenértékének behajtása érdekében. Mindez szükségtelenül elvonja a figyelmet a vállalkozásáról, vagyis a fő célról.

Hitelnyújtás bizalommal

A hitelkockázatról és a fizetési előzményekről rengeteg adat áll rendelkezésre. Az Intrum szakértői scoring rendszerének segítségével Ön minden egyes ügyfél esetében számszerűsítheti ezt a kockázatot, és eldöntheti, hogyan járjon el. Ez azt jelenti, hogy proaktívan kereshet olyan ügyfeleket, akik valószínűleg időben fognak fizetni, és ennek megfelelően célzott marketing- és értékesítési erőfeszítéseket tehet.

“Annak ismerete, hogy ügyfelei valószínűleg fizetni fognak, megadja azt a magabiztosságot, amelyre szüksége van az értékesítés kiterjesztéséhez és a jó kapcsolatok bővítéséhez.”

Üveges Judit, értékesítési igazgató

A kockázat tudatában lenni nem feltétlenül jelenti azt, hogy bizonyos ügyfeleket teljesen kizárunk. Ez egyszerűen azt is jelentheti, hogy az áruk és szolgáltatások előre történő kifizetésére törekszik, vagy bizonyos kockázati profilok esetében eltérő feltételeket szab meg.

A kockázat ismerete sikerhez vezet

Nem mindegy, hogy kinek ad hitelt. Az Ön ügyfelei és az ő fizetési képességük üzleti sikerének alapja. Az Intrum átfogó hitelinformációs szolgáltatásaival időt és pénzt takaríthat meg, amelyet vállalkozásának működtetésébe vagy fejlesztésébe fektethet.