Levél, SMS vagy személyes felkeresés?

Miért érkezett üzenete az Intrumtól?

Az Intrum azért küldhetett Önnek fizetési felszólítást, mert az őt megbízó szolgáltató nyilvántartása szerint Önnek elmaradása van.

Mit kell tudni az Intrumtól érkezett értesítésről?

Ha levélben, telefonon, SMS-ben vagy személyesen keresték az Intrumtól, valószínű, hogy kifizetetlen tartozásai vannak.

Ez bárkivel előfordulhat. A tartozás háttérben rengeteg ok húzódhat meg, többek között elképzelhető, hogy nincs lehetősége a tartozás azonnali rendezésre, vagy elfelejtette időben kifizetni.

Azonban amikor Ön igénybe vett egy szolgáltatást vagy terméket, vállalta, hogy megfizesse ennek ellenértékét, ezért az Ön szolgáltatója arra kért fel bennünket, hogy segítsünk Önnek kötelezettségvállalása teljesítésében.

Amennyiben a kapott értesítéssel kapcsolatosan kérdése vagy közlendője van, munkatársaink várják jelentkezését.



Gyakran Ismételt Kérdések

Milyen formában érkezhet üzenet az Intrumtól?

Miért keresett meg engem az Intrum?

Az Intrum ügyfeleit ki nem fizetett tartozásuk kezelése céljából keresi meg levélben, SMS-ben, telefonon, vagy személyesen.

Amennyiben a megállapodás vagy engedményezés alapján az Intrum veszi át az eredeti tartozás kezelését, úgy a továbbiakban az Intrummal kell egyeztetni a fennálló lehetőségekről és kötelezettségekről.

Mit kell tennem, ha fizetési felszólítást kaptam az Intrumtól?

A felszólító levél áttanulmányozását követően, kérjük, 8 napon belül rendezze tartozását.

Amennyiben kérdése merül fel a követeléssel kapcsolatban, kérjük, keresse bizalommal az Intrum ügyfélszolgálatát, telefonon, írásban, vagy személyesen.

Ha a felszólításban szereplő tartozást korábban már rendezte, kérjük, küldje meg a befizetési bizonylat másolatát (feladóvényt, átutalási bizonylatot) az Intrumnak a felszólító levélben szereplő 12 jegyű ügyiratszámra történő hivatkozással.

Amennyiben címére ismeretlen személy levelét kézbesítették, kérjük, küldje vissza részünkre a levelet bontatlanul. (Címzett ismeretlen, Címzett elköltözött stb. címzéssel)

Azt javasoljuk ügyfeleinknek, a lehető leghamarabb vegyék fel a kapcsolatot az Intrum ügyfélszolgálatával, hiszen együttműködő ügyfeleinkkel közösen megtalálhatjuk a mindkét fél számára kedvező megoldást.

Telefonon keresztül kaphatok-e információt a tartozásommal kapcsolatosan?

Telefonos ügyfélszolgálatunk készséggel áll ügyfeleink rendelkezésére munkanapokon 8:00 és 20:00 óra között a (+ 36 1) 45 994 96-as számon. A felszólító levelünk bal felső sarkában vagy az SMS üzenetben található 12 jegyű ügyiratszám megadásával gyorsabban és gördülékenyebben történhet meg az egyeztetés az adott tartozás ügyében.

Telefonon csak a személyes azonosítást követően tudunk tájékoztatást adni a tartozásról.

Hol találom meg a tartozásomhoz kapcsolódó ügyiratszámot?

A 12 jegyű ügyiratszám levelünk bal felső sarkában vagy az SMS üzenetben is megtalálható.

Az adott tartozáshoz kapcsolódó 12 jegyű ügyiratszám segítségével az ügyintézés minden esetben gördülékenyebben történik, akár telefonon, akár e-mailben, akár levélben fordulnak hozzánk. Kérjük, minden esetben hivatkozzon az ügyiratszámra.

Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei

Már kaptam SMS-t, de a felszólító levél a tartozás részleteivel még nem érkezett meg.

Az Intrum célja, hogy ügyfeleit minél hamarabb elérje, ezért az első felszólító levelet és az SMS-t ugyanazon a napon küldik ki.

Az Ön címét a számlát kibocsájtó cégtől (eladó) kaptuk, ezért amennyiben megváltozott lakcíme vagy telefonszáma, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunkon.

Miért nincs benne az SMS-ben, hogy kit keresnek?

Az adatvédelmi jogszabályok értelmében, SMS-ben nem közölhetünk személyes adatokat, illetve részleteket a tartozással kapcsolatban.

Amennyiben kérdése van az SMS-ben olvasható üzenettel kapcsolatosan, kérjük minél hamarabb vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal.

Mit jelent a 12 karakter hosszú számsor az SMS-ben?

A 12 jegyből álló számsor az ügyiratszámot jelenti, amelyre az ügyintézés során minden esetben hivatkoznia szükséges.

Nekem nincs tartozásom. Miért kaptam SMS-t?

Az Intrum a számlát kibocsájtó cégtől (eladó) átvett ügyfeleket a kapott elérhetőségen felkeresi, mobiltelefonszám esetén az SMS értesítést is küld.

Amennyiben Ön úgy véli, hogy tévesen kapott SMS-t az Intrumtól, úgy kérjük, hogy hívja fel kollégáinkat az üzenetben szereplő telefonszámon, hogy meggyőződhessünk róla, hogy valóban nem Önt kerestük.

A tévesen kiküldött SMS üzenetek gyakori oka, hogy a rendszerünkben korábban rögzített telefonszám már nem ahhoz a személyhez tartozik, akinek az üzenet szólt volna. Amennyiben a telefonhívás alapján kiderül, hogy Ön valóban nem az ügyfelünk, úgy az Intrum a telefonszámot az adott ügyhöz kapcsolódva zárolja.

Amennyiben az Intrum több ügyben is megkapta az elérhetőséget, több SMS-t is kaphat.

Személyesen kerestek fel otthonomban az Intrum képviseletében, honnan tudhatom, hogy valóban Önöktől kerestek?

Személyes felkeresőink az Intrummal munkaviszonyban, vagy szerződéses jogviszonyban állnak, tevékenységüket az Intrum utasítása és a jogszabályok előírásainak megfelelően látják el. Munkatársunk kérésre bármikor köteles felmutatni meghatalmazását, igazolványát.

Javasoljuk, hogy ügyfeleink minden győződjenek meg arról, hogy valóban munkatársaink keresték fel Önöket. Kérésükre a felkereső munkatársunknak cégadatok alapján azonosítania kell az Intrumot.  

Milyen gyakran és milyen időpontokban veheti fel velem a kapcsolatot az Intrum?

Az Intrum a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 14/2012. (XII.13.) számú ajánlása alapján hetente legfeljebb három alkalommal egyeztet ügyfeleivel. Ennél több alkalomra csak az ügyfél külön kérése esetében kerülhet sor.

A három alkalom állhat SMS-ből, telefonhívásból és személyes felkeresésből (mely hetente maximum 2 alkalommal történhet). A sikertelen kapcsolatfelvétel nem számít megkeresésnek.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 14/2012. (XII.13.) számú ajánlása alapján munkatársaink az ügyfeleket munkanapokon 8:00 és 20:00 óra, szombaton pedig 8:00 és 12:00 óra között kereshetik.

Több ügyem van az Intrum felé, miért nem tudom egy telefonhívásban intézni mindegyiket?

Az Intrum minden egyes ügyet külön kezel. Mivel azok lehetnek megbízásosak vagy engedményezettek, adott esetben külön-külön osztályokhoz tartozhatnak.

Megbízásos ügyek esetén egy telefonhívás alkalmával a jogszabályi rendelkezések szerint csak egy megbízóhoz tartozó ügyben adhatunk tájékoztatást. Engedményezett követelések esetén, egy telefonbeszélgetés alkalmával, mindegyik megvásárolt hátralékával kapcsolatosan tudunk információt adni.

Gyakran Ismételt Kérdések

A tartozás megfizetésének lehetőségei

Hogyan fizethetem ki a tartozásomat az Intrumnak?

A tartozást többféle módon is rendezheti:

 

  1. az Intrum által biztosított csekken,
  2. átutalással,
  3. bármelyik Unicredit bankfiókban történő pénztári befizetéssel,
  4. irodánkban található házipénztárunkba történő befizetéssel (készpénz, bankkártya),
  5. személyes felkereső munkatársunknak,
  6. illetve a végrehajtási eljárás során az illetékes végrehajtón keresztül.

Átutalással vagy Unicredit bankfióknál történő pénztári befizetés esetén kérjük, minden esetben tüntesse fel az ügyiratszámot és az ügyfél nevét a közlemény rovatban. A megfelelő bankszámlaszámot felszólító levelünkben találja, illetve telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül is kérhet tájékoztatást munkanapokon 8:00-tól 20:00-ig.)

Fizethetek-e postai rózsaszín csekken vagy valamilyen más módon az Intrum felé?

Amennyiben Ön csekken történő befizetés mellett dönt, kérjük, keresse fel ügyfélszolgálatunkat központi telefonszámunkon, mely egyeztetés után postázza a kért csekkeket.

Az aránytalanul nagy költségek miatt nem javasoljuk a rózsaszín csekken vagy egyéb módon (például PayPal, Western Union stb.) történő befizetést.

Külföldről milyen bankszámlaszára fizethetem a tartozásomat?

Az Intrumtól érkezett fizetési felszólítás esetén az alábbi információkra van szüksége a külföldről történő banki átutalás esetén:

Bank: Unicredit Bank Hungary Zrt. 1054, Budapest, Szabadság tér 5-6.

Iban szám: HU25 1091 8001 0000 0005 3351 0025

Swift kód: BACXHUHB

Amennyiben megbízásos alapon kezeljük ügyét, minden esetben szükséges egyeztetnie azon bankszámlaszámot, amelyre teljesíthet az Intrum felé. Ebben az esetben a 12 jegyű ügyiratszámra hivatkozva lépjenek kapcsolatba munkatársainkkal.

Kapok-e igazolást a kifizetett tartozásomról az Intrumtól?

Megbízásos alapon kezelt ügyben kiegyenlítése után az Intrum lezárja az ügyet és továbbítja Megbízója, az eredeti jogosult felé, akitől a tartozás rendezéséről szóló igazolás igényelhető.

Megvásárolt követelések esetén banki ügyekben Társaságunk a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 14/2012. (XII.13.) számú ajánlásának megfelelően automatikusan, míg egyéb típusú engedményezett ügyek esetében külön kérés ellenében állít ki igazolást a tartozás összegének befizetéséről.

Végrehajtási eljárás esetén annak lezárását követően áll módunkban kiállítani a kért igazolást.

Megállapodás szerint fizetem a tartozásom részleteit minden hónapban, biztos lehetek-e abban, hogy az jóváírásra kerül?

Annak érdekében, hogy az Ön befizetése minden esetben könnyen beazonosítható legyen, kérjük, hogy a banki átutalás vagy Unicredit bankfiókban történő pénztári befizetés során minden esetben tüntesse fel az ügyiratszámot és az ügyfél nevét a közlemény rovatban. Ha nem így tesz, akkor az összeg az ismeretlen befizetések közé kerül, melyet, csak a befizetésre vonatkozó bizonylat megküldése után van lehetőségünk az érintett ügyben jóváírni.

Megbízásos ügyemben az Intrum felé fizetem a tartozásom részleteit minden hónapban, de a telefonos ügyintézés során nem találták meg az ügyemet. Hová került a pénzem?

Az Intrum a megbízási szerződés alapján átadott követelések kezelését az eredeti jogosult által meghatározott időtartamon belül végzi. Annak leteltével az Intrum az ügyet lezárja és visszaküldi azt a Megbízójának, azaz rendszerünkből az ügy kikerül. Az ügy lezárását követően érkezett befizetéseket Társaságunk minden esetben tovább utalja a Megbízónak.

Ebből fakadhat, hogy az Intrum nyilvántartásában már nem szerepel ezzel az üggyel kapcsolatban.

Túlfizetésem keletkezett, hogyan és mikor kaphatom vissza az összeget?

Megbízásos ügyek esetében a tartozás eredeti jogosultjának továbbítjuk a befizetéseket, ezért ő intézkedik annak visszajuttatásáról.

Engedményezett ügyek esetében amennyiben túlfizetése keletkezik, cégünk megvizsgálja, hogy van-e egyéb fennálló tartozása Társaságunk felé, egyéb tartozás esetén a túlfizetést összegét jóváírja az adott hátralékra.

Gyakran Ismételt Kérdések

Hagyatéki és meghatalmazásos ügyintézés

Miért nem adhat tájékoztatást az Intrum a családtagom ügyében?

Az Intrum a hatályos jogszabályok alapján az átadott ügyekben szereplő adatokat és információkat szigorúan bizalmasan kezeli, azokat harmadik félnek – még közvetlen családtagnak – sem adhatja ki az ügyfél meghatalmazása nélkül. A meghatalmazás az egy háztartásban élő családtagok esetén is szükséges.

Tekintettel arra, hogy az Intrum nagyszámú banktitkot tartalmazó követelést kezel, kizárólag a Hpt. 161.§ (1) bekezdésében meghatározott esetekben ad tájékoztatást az ügyfélen kívül más személynek, ennek megfelelően kizárólag a Hpt. 161. § (1) bekezdésének a) pontjában meghatározott formai és tartalmi kellékekkel rendelkező meghatalmazást fogad el.

Meghatalmazás beküldése esetén a meghatalmazásban szereplő személy jogosult lesz az ügy részleteinek megismerésére. A meghatalmazás formanyomtatványa ezen a linken érhető el.

A meghatalmazásnak minden esetben tartalmaznia kell a meghatalmazó és a meghatalmazott személyes adatai mellett az ügyiratszámot, a meghatalmazó aláírását, két tanú nevét, lakcímét, aláírását, valamint, hogy az Intrum előtti eljárásra jogosít. Egy meghatalmazás egy ügyre terjed ki, így amennyiben több nyitott ügye is van az Intrumnál, valamennyi ügy ügyiratszámát tüntesse fel a meghatalmazáson.

Gondnokság alatt álló családtagom nevére érkezett levél/megkeresés az Intrumtól. Jogosult vagyok eljárni az Ő nevében?

Amennyiben Ön a cselekvőképtelen, vagy korlátozottan cselekvőképes családtag gondnoka, akkor jogosult eljárni helyette.

Ehhez szükséges igazolnia a gondnokság tényét. Kérjük, juttassa el az Intrum részére a gondnok kirendelő határozat másolatát.  

Amennyiben nem Ön a gondnok, kérjük, haladéktalanul jelezze az Intrum megkeresését az illetékes személy felé.

Elhunyt családtagom nevére érkezett megkeresés az Intrumtól. Mi a teendő?

Amennyiben az Intrum elhunyt családtagja nevére küldött megkeresést, úgy kérjük, hogy néhai családtagja Halotti Anyakönyvi Kivonatának, és jogerős Hagyatéki végzésének másolatát juttassa el ügyfélszolgálatunknak a levélben szereplő elérhetőségek valamelyikén.

Amennyiben nem volt hagyatéki tárgyalás, úgy annak tényéről kérjük, küldje el az Önkormányzattól kikért igazolás másolatát (úgynevezett nemleges nyilatkozat).

Felhívjuk a figyelmét, hogy az örökös a hagyatéki hitelezővel szemben korlátozott felelősséggel tartozik, több örökös esetében pedig az örökös társak felelőssége egyetemleges, tehát az örökösök kötelezettsége a tartozás megfizetésére közös.

Miért kell elküldenem a hagyatéki végzést, ha az elhunyt hozzátartozóm tartozását szeretném fizetni?

A hagyatéki végzés elküldésére azért van szükség, mert az Intrum – a törvényi előírásoknak megfelelően – harmadik személynek csak akkor ad tájékoztatást, ha arra ügyfele, vagy a törvény felhatalmazza.

A hagyatéki eljárás során nem kaptam tájékoztatást a fennálló tartozásról, ennek ellenére kötelességem kifizetni azt?

A hagyatéki eljárásról szóló 2010. évi XXXVIII. törvény nem tartalmaz olyan pontot, mely szerint a hagyatéki hitelezői igény bejelentésének elmulasztása jogvesztéssel járna. Azaz, ha nem kapott tájékoztatást, az örökösnek akkor is meg kell fizetni a tartozást örökrésze erejéig. Több örökös esetén az örököstársak egyetemlegesen, azaz közösen felelnek.

Ha az örökségemmel elajándékoztam a tartozást, akkor is meg kell fizetnem?

Ha az örökös örökségét elajándékozza, akkor az örökséget egyértelműen nem utasítja vissza, rendelkezik azzal. Ebben az esetben a jogszabályok alapján Ön marad az örökös, így a tartozást örökrésze erejéig Önnek kell megfizetnie.

Az öröklésre vonatkozó kötelezettségek alól az ajándékozás ténye nem mentesíti.

Ügyfelünk csak az általa megörökölt részről nyilatkozhat, több örökös esetén az örökösök egyetemlegesen, azaz közösen felelnek.