Tájékoztatás

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a mai napon (2022.01.17.) Személyes ügyfélszolgálatunk csökkentett létszámmal üzemel, így esetlegesen megnövekedett várakozási idővel kell számolni. Mivel a csökkentett kapacitása pénztárak működését is érinti, javasoljuk, hogy ha tehetik, személyes befizetéseinket a holnapi napon tegyék meg.
Köszönjük megértésüket!

Tájékoztatás a kamatstop intézkedésről

A 2022. január 1-jén hatályba lépett  a fogyasztónak nyújtott hitelről szóló 2009. évi CLXII. törvény veszélyhelyzetben történő eltérő alkalmazásáról szóló 782/2021. (XII.24.) Kormány rendelet, amellyel a Kormány elrendelte a változó kamatozású lakossági jelzáloghitelekre irányadó referencia-kamatlábak rögzítését 2022. január 1-jétől 2022. június 30-ig. A kamatstop megakadályozza a törlesztőrészlet esetleges növekedését ezen időszakban. Az intézkedés automatikus, Önnek teendője nincs. Minden  érintett  tájékoztató levelet fog kapni a jogszabályban előírtak szerint.

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy Társaságunk kötelezetteket érintő Adatkezelési tájékoztatója (10. b) pont) 2021.12.20-án módosult. Amennyiben felmerülne kérdésük, kérjük a valasz@intrum.hu e-mail címen vegyék fel Társaságunkkal a kapcsolatot.”

 

Felhívjuk tisztelt Ügyfeleink figyelmét, hogy 2021. november 22-től személyes ügyfélszolgálatunkon az ügyintézés az érvényben lévő rendeletek, valamint az Önök és munkatársaink védelmének érdekben kizárólag maszk viselésével lehetséges.

Köszönjük együttműködésüket!

Tisztelt Ügyfelünk!

Szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy a közelmúltban ismeretlenek az Intrum nevével visszaélve küldtek ki hamis fizetési felszólítást. A továbbiakról itt talál bővebb információt.

Tájékoztatjuk, hogy telefonos ügyfélszolgálatunk jelenleg megnövekedett válaszidővel tudja hívását fogadni. A várakozási idő a reggeli időszakban elérheti akár az 5-7 percet is, ezért javasoljuk, hogy lehetőségéhez mérten a délutáni órákban keresse fel telefonon kollégáinkat, akik készséggel állnak az Ön rendelkezésére. A kellemetlenségért elnézését és megértését kérjük.

 

Miért kaptam SMS-t?

Ha egy ügyfél adóssága az Intrumhoz kerül, erről postai levélben és SMS-ben is értesítjük az érintettet – gyakori, hogy az utóbbi előbb ér célba. Ha még nem kapta meg a levelet, az SMS-ben szereplő 12 jegyű ügyiratszám bediktálásával kérhet részleteket a tartozásáról az Intrum ügyfélszolgálatán.

Miért nincs benne az SMS-ben, hogy kit keresnek?

Az adatvédelmi törvény rendkívül szigorúan szabályozza a személyes adatok kezelését és közlését. A jogszabályok alapján SMS-ben senkinek sem küldhetünk el olyan adatokat, amelyek banktitoknak minősülnek, így például egy adós nevét vagy más személyes adatát, a bankja nevét vagy a tartozásának összegét. Ennek oka az, hogy egy ügyfél telefonszáma máshoz kerülhet, a telefont ellophatják, hozzáférhet harmadik személy is, így nem tudhatjuk biztosan, hogy az érzékeny adatok nem kerülnek-e illetéktelenek kezébe.

Nekem nincs is tartozásom. Miért kaptam SMS-t?

Az Intrum olyan mobilszámokra küld ki fizetési felszólító SMS-t, amelyeket az adós ügyfelek megadtak az eredeti hitelezőiknek, például egy banknak. Mivel sok tartozás több éves, előfordul, hogy az adósok telefonszáma időközben megváltozik, és a mobilszám új előfizetőhöz kerül – Ön akár így is kaphat SMS-t annak ellenére, hogy nincs tartozása.

Amennyiben úgy véli, tévesen kapott SMS-t, azt javasoljuk, azt ne hagyja figyelmen kívül, hanem keresse meg az ügyfélszolgálatunkat. Ha sikerül tisztázni a tévedést, Ön nem fog több téves értesítést kapni. Az is lehetséges viszont, hogy elfeledkezett egy be nem fizetett számláról, ami időközben az Intrumhoz került – ennek kiderítése érdekében szintén érdemes ügyfélszolgálatunkhoz fordulni.

Már kaptam SMS-t, de a felszólító levél a tartozás részleteivel még nem érkezett meg.

Minden ügyfelünket szeretnénk a lehető leghamarabb elérni, ezért az első felszólító levelet és az SMS-t közel ugyanazon a napon küldjük ki. Gyakori tehát, hogy az ügyfelek az SMS-t előbb kapják meg, mint a levelet, de pár nappal később a küldemény is célba ér.

Az Ön levelezési címét az eredeti számlát kibocsátó cégtől (tehát például a banktól) kapjuk, ezért ha Ön időközben elköltözött, és azt nem jelentette be, lehet, hogy nem érkezik meg a levél a címére. Ilyen esetben mindenképpen keresse fel az ügyfélszolgálatunkat!

Mit jelent a 12 karakter hosszú számsor az SMS-ben?

Az ügyfeleknek küldött SMS-ek mindig tartalmazzák a tartozásuk ügyiratszámát. Ennek bediktálásával a személyes vagy telefonon történő ügyintézés során gyorsabban juthat információhoz a tartozásáról, vagy köthet velünk fizetési megállapodást. Személyes ügyintézés esetén az ügyszám megadása mellett a biztonságos beazonosíthatóság érdekében be kell mutatnia személyi azonosító dokumentumát is.

Részletfizetési megállapodás alapján minden hónapban határidőre fizetek, miért kapok mégis SMS-t?

A havi törlesztőrészletek befizetési határideje előtt néhány nappal automatikus emlékeztető üzenetet küldünk, melyben jelezzük a befizetés határidejének közeledtét. Ez azért fontos, mert ha egy ügyfél nem teljesíti időben a részletfizetési megállapodásban foglaltakat, a megállapodás megszűnik, és eegyösszegűvé válik.

Előfordulhat, hogy akkor is kap SMS-t, ha már befizette a fennálló tartozását. Ennek oka, hogy a befizetések beazonosításához és könyveléséhez esetenként több időre van szükségünk, így rendszerünk még nem érzékeli a befizetett összeget. Ez esetben tekintse az üzenetet tárgytalannak. A biztonság kedvéért azt javasoljuk, minden befizetéskor őrizze meg az átutalási vagy fizetési bizonylatot: ha esetleg adminisztrációs hiba történne ennek segítségével mindig igazolhatja befizetését.

Ha egyszerre több tartozását is törleszti, azokról egyenként küldünk ki emlékeztető SMS-t. Ilyen esetben nézze meg, melyik 12 jegyű ügyszám szerepel az SMS-ben, és ellenőrizze, hogy valóban befizette-e az ügyiratszámmal jelölt tartozás törlesztőjét.