Tisztelt Ügyfelünk, Kedves érdeklődő!

Szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy a közelmúltban ismeretlenek az Intrum nevével visszaélve küldtek ki hamis fizetési felszólítást. A továbbiakról itt talál bővebb információt.  


Tájékoztatjuk Önöket, hogy Társaságunk kötelezetteket érintő Adatkezelési tájékoztatója (2.3. pont, 17. pont, 18.4. pont) 2020.06.25-én módosult. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a közeljövőben várható annak további módosítása, ezért javasoljuk, tájékozódjanak továbbra is honlapunkról, ahol közzétesszük a módosítások időpontjait. Amennyiben felmerülne kérdésük, kérjük a valasz@intrum.hu e-mail címen vegyék fel Társaságunkkal a kapcsolatot.

 

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az Intrum Justitia Zrt. valamint az Intrum Hitel Zrt. 2020. október 01. napjától egy cégként, a továbbiakban Intrum Zrt. néven folytatja működését.

Továbbá felhívjuk ügyfeleink szíves figyelmét, hogy az Intrum Zrt. székhelye módosul és azt követően a személyes ügyfélszolgálatunk 2020. október 15-től új helyre költözik. Az új címünk 2020. október 15 után: Budapest, XIII. kerület, Fiastyúk utca 4-8 (Váci Greens irodaház F épület, Fiastyúk-Madarász Viktor u. sarka).

Társaságunk telefonos és személyes ügyfélszolgálata október 15-én és 16-án a költözés miatt  korlátozottan lesz elérhető, ezért ezeken a napokon ügyintézésre nem lesz lehetőség, kizárólag panaszkezeléssel kapcsolatos hívásokat áll módunkban fogadni a (+36 1) 45 99 412 és a (+36 1) 45 99 413 telefonszámokon vagy személyesen az új ügyfélszolgálati irodánkban a Budapest, XIII. kerület, Fiastyúk utca 4-8. sz. alatt  (Váci Greens irodaház F épület, Fiastyúk-Madarász Viktor u. sarka).

 

Miért kaptam SMS-t?

Ha egy ügyfél adóssága az Intrumhoz kerül, erről postai levélben és SMS-ben is értesítjük az érintettet – gyakori, hogy az utóbbi előbb ér célba. Ha még nem kapta meg a levelet, az SMS-ben szereplő 12 jegyű ügyiratszám bediktálásával kérhet részleteket a tartozásáról az Intrum ügyfélszolgálatán.

Miért nincs benne az SMS-ben, hogy kit keresnek?

Az adatvédelmi törvény rendkívül szigorúan szabályozza a személyes adatok kezelését és közlését. A jogszabályok alapján SMS-ben senkinek sem küldhetünk el olyan adatokat, amelyek banktitoknak minősülnek, így például egy adós nevét vagy más személyes adatát, a bankja nevét vagy a tartozásának összegét. Ennek oka az, hogy egy ügyfél telefonszáma máshoz kerülhet, a telefont ellophatják, hozzáférhet harmadik személy is, így nem tudhatjuk biztosan, hogy az érzékeny adatok nem kerülnek-e illetéktelenek kezébe.

Nekem nincs is tartozásom. Miért kaptam SMS-t?

Az Intrum olyan mobilszámokra küld ki fizetési felszólító SMS-t, amelyeket az adós ügyfelek megadtak az eredeti hitelezőiknek, például egy banknak. Mivel sok tartozás több éves, előfordul, hogy az adósok telefonszáma időközben megváltozik, és a mobilszám új előfizetőhöz kerül – Ön akár így is kaphat SMS-t annak ellenére, hogy nincs tartozása.

Amennyiben úgy véli, tévesen kapott SMS-t, azt javasoljuk, azt ne hagyja figyelmen kívül, hanem keresse meg az ügyfélszolgálatunkat. Ha sikerül tisztázni a tévedést, Ön nem fog több téves értesítést kapni. Az is lehetséges viszont, hogy elfeledkezett egy be nem fizetett számláról, ami időközben az Intrumhoz került – ennek kiderítése érdekében szintén érdemes ügyfélszolgálatunkhoz fordulni.

Már kaptam SMS-t, de a felszólító levél a tartozás részleteivel még nem érkezett meg.

Minden ügyfelünket szeretnénk a lehető leghamarabb elérni, ezért az első felszólító levelet és az SMS-t közel ugyanazon a napon küldjük ki. Gyakori tehát, hogy az ügyfelek az SMS-t előbb kapják meg, mint a levelet, de pár nappal később a küldemény is célba ér.

Az Ön levelezési címét az eredeti számlát kibocsátó cégtől (tehát például a banktól) kapjuk, ezért ha Ön időközben elköltözött, és azt nem jelentette be, lehet, hogy nem érkezik meg a levél a címére. Ilyen esetben mindenképpen keresse fel az ügyfélszolgálatunkat!

Mit jelent a 12 karakter hosszú számsor az SMS-ben?

Az ügyfeleknek küldött SMS-ek mindig tartalmazzák a tartozásuk ügyiratszámát. Ennek bediktálásával a személyes vagy telefonon történő ügyintézés során gyorsabban juthat információhoz a tartozásáról, vagy köthet velünk fizetési megállapodást. Személyes ügyintézés esetén az ügyszám megadása mellett a biztonságos beazonosíthatóság érdekében be kell mutatnia személyi azonosító dokumentumát is.

Részletfizetési megállapodás alapján minden hónapban határidőre fizetek, miért kapok mégis SMS-t?

A havi törlesztőrészletek befizetési határideje előtt néhány nappal automatikus emlékeztető üzenetet küldünk, melyben jelezzük a befizetés határidejének közeledtét. Ez azért fontos, mert ha egy ügyfél nem teljesíti időben a részletfizetési megállapodásban foglaltakat, a megállapodás megszűnik, és eegyösszegűvé válik.

Előfordulhat, hogy akkor is kap SMS-t, ha már befizette a fennálló tartozását. Ennek oka, hogy a befizetések beazonosításához és könyveléséhez esetenként több időre van szükségünk, így rendszerünk még nem érzékeli a befizetett összeget. Ez esetben tekintse az üzenetet tárgytalannak. A biztonság kedvéért azt javasoljuk, minden befizetéskor őrizze meg az átutalási vagy fizetési bizonylatot: ha esetleg adminisztrációs hiba történne ennek segítségével mindig igazolhatja befizetését.

Ha egyszerre több tartozását is törleszti, azokról egyenként küldünk ki emlékeztető SMS-t. Ilyen esetben nézze meg, melyik 12 jegyű ügyszám szerepel az SMS-ben, és ellenőrizze, hogy valóban befizette-e az ügyiratszámmal jelölt tartozás törlesztőjét.