Végrehajtási hullám indulhat a válság miatt, figyelmeztetnek a pénzügyi szakértők

A gazdasági válság miatt egyre több vállalat tart attól, hogy a késő fizetések miatt veszélybe kerül a működésük. Európában a legtöbb cég jogi végrehajtásokkal küzdene a kintlévőségek ellen, ám az ilyen eljárások költségesek, hosszadalmasok és az eredményük is bizonytalan.

Az Európai Unió országaiban a vállalatvezetők 60 százaléka aggódik amiatt, hogy a késő fizetésekből adódó kintlévőségeik idén növekedni fognak – derült ki az Intrum követeléskezelő európai fizetési jelentéséből (ECPR). Sokan azonban tanácstalanok, amikor a behajtás javításáról vagy a késedelmes fizetések kezeléséről van szó. Az Intrum felmérésében résztvevő cégvezetők több mint negyede (26 százalék) úgy érzi, hogy a késedelmes fizetés veszélyezteti a vállalat túlélését, miközben 53 százalékuk szerint nincs elég emberük és forrásuk ahhoz, hogy javítsák a probléma kezelését.

Az Intrum felmérése szerint a magyar cégek nagy része házon belül próbálja javítani az adósságkezelés hatékonyságát: a válaszadók 29 százaléka például automatikus fizetési emlékeztetőket küld a nem fizető ügyfeleknek. Emellett a vállalatok több mint a fele (57 százalék) kifejezetten arra készül, hogy ebben az évben több jogi lépést tesz, azaz végrehajtásokat indít a késedelmesen vagy nem fizető ügyfelekkel szemben.

„Ez sok szempontból furcsa. Bár a jogi lépések fontos eszközt jelentenek az adósságrendezésben, mi úgy látjuk, hogy ez kellene, hogy legyen az utolsó megoldás, ha már minden más lehetőség kudarcot vallott. Más esetekben a jogi végrehajtás gyakran szükségtelen és túlzottan költséges lehet."
mondja Üveges Judit, az Intrum Értékesítési Igazgatója

Üveges Judit ezzel szemben olyan lépéseket javasol, amelyekkel megelőzhetők lehetnek a végrehajtások; elsősorban a digitális szolgáltatások és az ügyfelekkel való kommunikáció fejlesztését javasolja. Szintén sokat segíthet a külső adósságkezelő ügynökségekkel való együttműködés: jelenleg mindössze 17 százalék mondta, hogy külső ügynökségek szolgáltatásait veszi igénybe. Azonban, ha egy vállalat házon belül nem tudja megoldani az ügyfélkommunikációt, a fizetési megoldások megtervezését vagy az ügyfelek hitelvizsgálatát, az ügynökségi partnerek komoly segítséget adhatnak a fizetési problémák megoldásában.

Az Intrumról

Az Intrum az iparág vezető követeléskezelési szolgáltatásokat nyújtó vállalata, mely Európa 24 országában van jelen. Az Intrum vállalatok fellendülését segíti azzal, hogy támogatja ügyfeleit, és olyan megoldásokat kínál, amelyek igénybevételével mérhetően javul ügyfeleinek cash-flow-ja és hosszú távú jövedelmezősége. A társaság küldetésének fontos része, hogy az egyéneket és a vállalatokat is támogassa az adósságmentesség elérésében. Az Intrum mintegy 10 000 elkötelezett szakembere közel 80 000 vállalatnak segít Európa-szerte. 2019-ben az Intrum proforma árbevétele elérte a 16 milliárd svéd koronát (540 milliárd forintot). Az Intrum központja Stockholmban, Svédországban található, részvényeit a Nasdaq Stockholm tőzsdén jegyzik. Tovább információkért látogasson el a http://www.intrum.com weboldalra.