Hogyan válasszunk követeléskezelő partnert

Egy adósságkezelő cég segít a gyorsabb kifizetések biztosításában, de ennél többet is hozzáadhat a vállalkozásához. Gondolja át az igényeit, és a követeléskezelő partnere segítségére lesz a megvalósításban.

Az idő pénz

Milyen gyorsan tud egy követeléskezelő egy elmaradt számlát behajtani egy cégtől, aki tartozik?  Ez nagyban függ a követelés nagyságától, összetettségétől, korosságától, hogy vannak-e vitás kérdések a követelés kapcsán, valamint az adós partner földrajzi elhelyezkedésétől.

Végső soron minél több információt tud adni arról a vállalkozásról, amely tartozik az Ön cégének, annál könnyebb lesz behajtani a követelést. Egy jó hírű kintlévőségkezelő bepillantást tud nyújtani abba, hogy átlagosan milyen hosszú lehet egy ügy megoldása.

Adatfeldolgozás

Mindig is fontos volt, hogy a vállalatok hogyan kezelik az ügyfelek személyes adatait, a GDPR-ral pedig még szigorúbb követelmények léptek életbe az adatok kezelésére és hozzáférésére vonatkozóan. Minden követeléskezelő cégnek tudnia kell dokumentálni, hogyan használja fel az ügyfelek adatait. Ennek az információnak mindenki számára elérhetőnek kell lennie.

Egyes adósságkezelők önkiszolgáló portált is kínálnak, ahol az ügyfeleik áttekintést kaphatnak a tartozásaikról és azok állapotáról, anélkül, hogy közvetlenül kapcsolatba kellene lépniük az ügyntézőkkel. Egy ilyen platformnak felhasználóbarátnak és könnyen használhatónak kell lennie.

Digitalizáció és adatvezérelt megoldások

Fontos, hogy egy követeléskezelő partner milyen értéket tud nyújtani a kiegészítő szolgáltatások és az adatok felhasználása terén. A legtöbb behajtó cég nagy mennyiségű adattal rendelkezik, de kérdés az, hogyan használja fel azokat? Például konkrét termékeket fejlesztenek-e ki, vagy az adatokat ügyfélszegmentációra használják fel? Az adatok jó felhasználása azt jelenti, hogy a kintlévőségkezelő  megérti a piaci trendeket, és azt, hogyan lehet az ügyfelekkel való kommunikációt ennek megfelelően alakítani.

Az ügyfelek egyre inkább elvárják a digitális kommunikációs és fizetési lehetőségeket is. Ha olyan adósságkezelő partnert talál, aki befektetett ezekbe a technológiákba, az javítani fogja az ügyfelek fizetési hajlandóságát.

Tekintse át a teljes értékláncot

Fontos, hogy érezze, ügyfeleiről jól gondoskodnak. Ezért meg kell tudnia kérdezni az adósságkezelő céget, hogy milyen eszközöket használnak a követelések behajtására és az ügyfelek elégedettségének mérésére, valamint, hogy milyen lépéseket tehet a saját hitelkezelési folyamatában.

Nézze meg a teljes értékláncot, amelyet a behajtási szakértő kínál. A megoldási arány, a hitelezési idő, a fizetési lehetőségek és az ügyfélélmény mind olyan tényezők, amelyek közvetlen hatással vannak az eredményre és a veszteségek csökkentésére.

Melyek az Ön igényei?

Minden vállalkozásnak más-más igényei vannak. Fontos, hogy mérlegelje igényeit az ügyek volumene és típusa szerint, valamint figyelembe véve, hogy mely szakaszban van szüksége segítségre. Lehet, hogy a hátralékok korai szakaszában emlékeztető levelek küldésében van szüksége segítségre, vagy esetleg a behajtási folyamat későbbi szakaszában jogi megoldásokra. Az a partner, aki a kintlévőség életciklusának minden szakaszában tud szolgáltatásokat nyújtani, maximális rugalmasságot biztosít.