Miért fontos a követeléskezelés?

A határidőn túli kintlévőségek kezelése súlyos és mindennapos probléma Magyarországon. A hazai gazdálkodó szervezetek működésének feltétele adósságállományuk és kintlévőségeik eredményes csökkentése, illetve az ezek megszüntetésére való törekvés.

Egy számlát a korábbi Európai Fizetési Jelentés eredményei alapján Magyarországon a fogyasztói szektorban átlagosan 29, míg a kereskedelmi szektorban átlag  43 napra fizettek ki. Ez a hazai átlagos fizetési határidőknek (15, ill. 25 nap) csaknem a duplája.

A gazdasági szereplők szinte mindegyike érintett a kérdésben, akiknek komoly likviditási gondot okoz, hogy kölcsönadott pénzükhöz, elvégzett munkájuk, leszállított árujuk, vagy szolgáltatásuk ellenértékéhez nem jutnak hozzá. 

Nagy bosszúság, ha az adott cég nem jut jogos pénzéhez,  ha már kifizette a saját szállítóját, az anyagköltséget, az árukészletet, a saját dolgozói bérét és befizette az ÁFÁ-t is. A helyzetet csak tovább rontja, ha a be nem hajtott követelése miatt saját szállítójával szemben is elmaradásba kerül. 
Az összetett gazdasági kapcsolatok így tartozások láncolatát hozzák létre, melynek áldozatai a szűkös erőforrással rendelkező, vagy kevésbé hatékony követeléskezelési folyamattal rendelkező cégek.

A hosszú távú fennmaradás kulcsa a likviditás megőrzése, aminek eszköze a kintlévőségek prudens és hatékony kezelése. A követeléskezelés elengedhetetlen minden cég életében, ahol a vevők halasztott pénzügyi konstrukcióban, például átutalással fizetnek.