Ne hagyja, hogy kifizetetlen számlái fejfájást okozzanak!

A késedelmes vagy teljesen elmaradó fizetések sok cég számára gondot okoznak. Ezért a károk mérséklésére egyre több vállalat - nemcsak a bankok és nagyvállalatok - vesznek igénybe kintlévőség kezelő szolgáltatásokat. Az alábbi tanácsok segítséget nyújthatnak, hogyan előzheti meg a vevői nemfizetéseket, miként csökkentheti a leírási veszteségeket és hogyan hozhatja ki a legtöbbet nemfizető megrendelőiből.

Jelenítse meg az Intrum nevét a számláin!

Az INTRUM mint együttműködő partner, jelentősen javítja megbízói
fizetési fegyelmét. Amennyiben feltünteti számláin az INTRUM
logóját, partnerei számára egyértelmű lesz, hogy ön jól működő
kintlévőségkezelési rendszerrel dolgozik. Az a tény, hogy jelzi, hogy
kiemelt figyelmet fordít kintlévőségeinek kezelésére, már önmagában
jelentősen javíthatja üzletfelei fizetési morálját! Vegye igénybe
névhasználati szolgáltatásunkat, amellyel
• javulhat a fizetési fegyelem,
• számlái előrébb kerülhetnek a teljesítési sorrendben,
• hónapról hónapra kevesebb ügyfele kerülhet fizetési elmaradásba.

Küldjön a határidő lejárta után azonnal fizetési felszólítást, és ahol lehetséges, számítson fel késedelmi kamatot!

Sokan türelmesen várnak pénzük beérkezésére jóval a fizetési határidő
után is. Számítson rá, hogy minél többet vár, annál kisebb lesz az
esélye annak, hogy kintlévőségeihez jusson!

Alkalmazza a 40 Eurós behajtási költségátalányt!

A 2013 nyarán életbe lépett Ptk. módosítás alapján, amennyiben
egy fizetésre kötelezett gazdálkodó szervezet egy másik gazdálkodó
szervezettel szemben „késedelembe esik, köteles a jogosultnak a
követelése behajtásával kapcsolatos költségei fedezésére legalább
negyven eurónak a Magyar Nemzeti Bank késedelmi kamatfizetési
kötelezettség kezdőnapján érvényes hivatalos deviza-középárfolyama
szerint megfelelő forintösszeget megfizetni.” Sokan a jó üzleti
kapcsolatra hivatkozva ezt sem alkalmazzák, vagy könnyen
lemondanak róla, pedig ha minden gazdasági szereplő a szerződésben
vállaltak szerint járna el, jelentősen javulna a fizetési fegyelem.

Alkalmazzon figyelmeztető/emlékeztető szolgáltatást!

Már a számla lejárta előtt küldjön ki egy udvarias figyelmeztetőt,
hogy a határidő hamarosan lejár. Mivel sok esetben feledékenység is
közrejátszik a nemfizetésekben, hálásak lesznek önnek.
Amennyiben nincs kapacitása lejárt szá

Vonjon be külső szakembert a követeléskezelésbe!

Koncentráljon valóban arra, ami a fő tevékenysége és ne az kösse le
erőforrásait és idejét, hogy a pénzét behajtsa! Egy professzionális
követeléskezelési folyamat több lépést, kiforrott intézkedési
menetrendet és a folyamat pontos betartását igényli. A legtöbb
cégnek házon belül nincs erre kapacitása, ezért érdemes külső
követeléskezelőt igénybe venni a kintlévőségek kezelésére.
A sikeres vállalkozás a kiszámítható pénzforgalmon és a
kiegyensúlyozott ügyfélkapcsolatokon múlik. Ha önnek nem fizetnek
időben, az INTRUM segíti a tartozás sikeres behajtását anélkül,
hogy ügyfélkapcsolatai sérülnének.